دوشنبه، خرداد ۰۸، ۱۳۸۵

مانا، توکا و پایین کشیده شدن کرکره کاریکاتور


تعطیل کنید آقا. تعطیل کنید. از توکا نیستانی یاد بگیرید. او از امروز یعنی هشتم خرداد هشتاد و پنج دیگر کاریکاتور نمی‌کشد. می‌گوید در جامعه‌ای که هر چیزی که بکشی ممکن است به کسی بربخورد چه کاری است که دیگران را آزار دهی؟ و امروز در یادداشتی در اعتماد ملی اعلام کرد با کلماتی مثل این: که همیشه می ترسیده از اینکه مانا کار دست خودش بدهد چون فقط کاریکاتور می کشیده و تنها کاری که بلد بوده همین بوده. و از این به بعد خودش هم دیگر کارکاتور نمی‌کشد.
البته ما امیدوار هستیم که این اعتصاب تا موقعی باشد که مانا در بند است.- یک کمی هم به فکر ما باشید. این‌جا هم نشد یک جای دیگر-. ولی قدر مسلم این‌است که در حال حاضر مانا و توکا نیستانی دیگر کاریکاتور نمی‌کشند. ما نمی‌دانیم چگونه می‌شد که کاری کرد که این دو دیگر کاریکاتور نکشند. البته خب حالا دیگر فهمیدیم. و لازم می‌دانیم به کلیه کسانی که در پیش برد این امر دستی داشته اند تبریک عرض کنیم. کاملن موفق بودید. آفرین.
ولی یه چیز دیگه......خودمانیم اگر این سوسکی که معلوم نیست آخر و عاقبتش به کجا می کشد به زبان فارسی پرسیده بود: "ها؟ چی میگی؟" نوبت قوم فارس بود که شلوغ کند؟ اگر این گونه بود که قوم فارس شب روز نداشت در اعتراض به انبوه کتاب‌های مصور کودکان که انواع و اقسام جانوران در آن کتاب‌ها به فارسی سخن می‌گویند.
عکس از کارهای مانا نیستانی است که از هادی تونز کش رفتیم.

3 Comments:

At ۳/۰۹/۱۳۸۵ ۱:۴۳ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

داستان زندگی ما ایرونی ها داره خیلی غریب میشه ناراحتم از اینکه دیگه مانا نیستانی کاریکاتور نکشه و در عین حال بهش حق میدم ناراحتم از اینکه اکبر گنجی باید سکوت کنه و ننویسه و در عین حال به اون هم حق میدم و متاسفم فقط همین

 
At ۳/۱۰/۱۳۸۵ ۳:۵۱ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

shayad ye rozi tu ham natoni web
dashte bashi,albate agar movazeb
nabashi.

 
At ۳/۱۰/۱۳۸۵ ۷:۰۷ بعدازظهر, Blogger MMB said...

ما که فعلن داریم در هندوستان مینویسیم و مشکلی هم نداریم. هر چند با مطالبی که ما می نویسیم فکر نمی کنیم آنجا هم مشکل داشته باشیم. هرچند اصلن قصد رقابت با این غولهای دنیای هنر را نداشته و نخاهیم هم داشته

 

ارسال یک نظر

<< Home